EDDE

Το ΔΣ της ΕΔΔΕ βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει ότι την Τετάρτη 07-09-2017 εκδικάστηκε στο Πταισματοδικείο Αθηνών υπόθεση με κατηγορούμενο πτυχιούχο ΤΕΦΑΑ, ο οποίος ασκούσε διαιτολογικές πράξεις στην περιοχή της Γλυφάδας και στη Βασιλίσης Σοφίας στην Αθήνα, χωρίς την απαραίτητη βεβαίωση του Προεδρικού Διατάγματος 133/2014 και χωρίς φυσικά να έχει τις προϋποθέσεις να τη λάβει (κατοχή πτυχίου διαιτολόγου). 

Η ποινική δίωξη ασκήθηκε με πρωτοβουλία της ΕΔΔΕ, η οποία παραστάθηκε στη δίκη και ως πολιτική αγωγή. Ο κατηγορούμενος κρίθηκε ένοχος, χωρίς δικαίωμα έφεσης για παραβίαση της διάταξης 414 Ποινικού Κώδικα περί άσκησης επαγγέλματος χωρίς άδεια της αρχής. 

Είναι η πρώτη περίπτωση ποινικής καταδίκης από τη Δικαιοσύνη προσώπου που ασκεί διαιτολογικές πράξεις χωρίς τις νόμιμες προϋποθέσεις. 

Το δικαστήριο μεταξύ άλλων δέχτηκε ότι η προσπάθεια νομιμοποίησης της λειτουργίας (με πρόσληψη πραγματική ή μη, διαιτολόγου) ΔΕΝ απαλλάσσει κάποιον από τις ποινικές του ευθύνες για την παράνομη άσκηση επαγγέλματος, καθότι μόνον ο διαιτολόγος μπορεί να διενεργεί διαιτολογικές πράξεις. 

Το δικαστήριο επίσης δέχτηκε ότι η περιγραφή των δραστηριοτήτων και αρμοδιοτήτων που αναφέρονται ρητά στα ΠΔ των επαγγελματικών δικαιωμάτων των διαιτολόγων διατροφολόγων αποτελεί σαφή προσδιορισμό της διαιτολογικής πράξης και όποιος προβαίνει σε λειτουργίες και ενέργειες όπως περιγράφονται στα ΠΔ χωρίς να έχει την προβλεπόμενη βεβαίωση άσκησης επαγγέλματος, ασκεί ΠΑΡΑΝΟΜΑ το επάγγελμα του Διαιτολόγου και παραβιάζει τις διατάξεις του άρθρου 414 του Ποινικού Κώδικα. 

Θεωρούμε επιβεβλημένη την αυστηροποίηση των ποινών από πλευράς Υπουργείου Υγείας, με την πρόβλεψη και διοικητικών κυρώσεων σε όσους παραβιάζουν το ΠΔ 133/2014 και την εντατικοποίηση των ελέγχων από πλευράς Πολιτείας. 

Θεωρούμε απαραίτητη την αναθεώρηση των προϋποθέσεων και όρων λειτουργίας διαιτολογικών μονάδων, διαιτολογικών γραφείων και πολυδύναμων κέντρων με τελικό στόχο τη θωράκιση της διαδικασίας αδειοδότησης και λειτουργίας τους. Η ρύθμιση αυτή μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να προκαλέσει για τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας. 

Η υπόθεση αυτή δε θα είναι η τελευταία που φτάνει στα ακροατήρια των ποινικών δικαστηρίων. Ακολουθούν και άλλες. 

Απευθύνουμε σαφή προειδοποίηση προς κάθε κατεύθυνση ότι θα υπάρξει από την πλευρά μας διαρκής έλεγχος και αναφορά κάθε παράνομης δραστηριότητας σε κάθε επίπεδο, κυρίως μετά από καταγγελίες στην ΕΔΔΕ πολιτών οι οποίοι πέφτουν θύματα παράνομων δραστηριοτήτων όπως οι ανωτέρω. 

Η παραπάνω σημαντική επιτυχία έρχεται να προστεθεί στην σειρά επιτυχημένων στοχευμένων παρεμβάσεων της ΕΔΔΕ για την διαμόρφωση ενός ασφαλούς και ξεκάθαρου τοπίου για την άσκηση του επαγγέλματος του διαιτολόγου διατροφολόγου. Οι δράσεις μας και οι ενέργειες μας αποδεικνύουν στους επιστήμονες διαιτολόγους διατροφολόγους αλλά και στη κοινωνία, ότι η ΕΔΔΕ, αποτελεί το μοναδικό φορέα περιφρούρησης των επαγγελματικών δικαιωμάτων του κλάδου, αλλά και βασικό φορέα προάσπισης της Δημόσιας Υγείας. 

Οι ενέργειες μας συνεχίζονται.

EDDE

Με αφορμή τις πρόσφατες τηλεοπτικές διαφημίσεις, καταχωρήσεις στον έντυπο αλλά και ηλεκτρονικό τύπο, θα θέλαμε να ενημερώσουμε τους πολίτες αλλά και τους ενδιαφερόμενους που επιθυμούν μελλοντικά να συμμετέχουν σε προσφερόμενα εκπαιδευτικά προγράμματα διατροφής διαιτολογίας, από ιδιωτικούς φορείς, τα παρακάτω:

  1. Η άσκηση του επαγγέλματος του Διαιτολόγου Διατροφολόγου στη χώρα μας, προϋποθέτει την απόκτηση Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος όπως αυτή ορίζεται από το Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ) 133/2014.
  2. Η απόκτηση πτυχίου ή βεβαίωσης σπουδών από ιδρύματα που δεν αναγράφονται στο ΠΔ 133/2014, δεν οδηγούν σε απόκτηση Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος Διαιτολόγου Διατροφολόγου. Υπενθυμίζουμε ότι τα εκπαιδευτικά ιδρύματα όπως αναφέρονται στο σχετικό ΠΔ είναι τα παρακάτω:
    • Τμήματος Επιστήμης Διαιτολογίας – Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
    • Τμήματος Διατροφής – Διαιτολογίας του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης
    • Τμήματος Διατροφής – Διαιτολογίας του ΑΤΕΙ Κρήτης (Παράρτημα Σητείας)
    • Τμήματος Διατροφής – Διαιτολογίας του ΑΤΕΙ Λάρισας (Παράρτημα Καρδίτσας)

Οι κάτοχοι πτυχίων της αλλοδαπής θα πρέπει να έχουν πτυχίο της αλλοδαπής που είναι ισότιμο και αντίστοιχο προς τα παραπάνω ή απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων του Συμβουλίου Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 38/2010 (Οδηγία 2005/36/ΕΚ), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει ή αναγνωρισμένο ισότιμο τίτλο της αλλοδαπής από το ΔΟΑΤΑΠ.

Θα θέλαμε επίσης να επισημάνουμε στους εν δυνάμει συναδέλφους Διαιτολόγους Διατροφολόγους των παραπάνω Ιδιωτικών Ιδρυμάτων, ότι η άσκηση του επαγγέλματος του Διαιτολόγου Διατροφολόγου ΧΩΡΙΣ την προαπαιτούμενη Άδεια Άσκησης Επαγγέλματος είναι ΠΑΡΑΝΟΜΗ, αποτελεί ΑΥΤΑΠΑΓΓΕΛΤΟ ΠΟΙΝΙΚΟ ΑΔΙΚΗΜΑ.

Επίσης θα θέλαμε να ενημερώσουμε τους συναδέλφους που εργάζονται με οποιαδήποτε σχέση εργασίας σε πολυδύναμα κέντρα ή διαιτολογικές μονάδες και με την Άδεια Άσκησης Επαγγέλματός τους νομιμοποιείται η λειτουργία της επιχείρησης, ότι η απασχόλησή τους αυτή θα πρέπει να είναι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ και όχι ΕΙΚΟΝΙΚΗ καθώς επίσης και μέσα στα χρονικά όρια απασχόλησης που προβλέπεται από την σχέση εργασίας που έχουν ή την σύμβαση έργου που έχουν συνάψει.

Με αίσθημα ευθύνης προς την υγεία των πολιτών, αλλά και την τήρηση της ηθικής, τυχόν αποκλίσεις στα παραπάνω ή εικονικές απασχολήσεις (ενοικίαση πτυχίου), θα καταγγέλλονται άμεσα στις αρμόδιες Δημόσιες Υπηρεσίες αλλά και σε κάθε Δημόσια Αρχή που περιφρουρεί την Δημόσια Υγεία.

EDDE

 

Δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ με το Νόμο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (Νόμος 4486/2017.)

Στο άρθρο 46 βρίσκεται η τροποποίηση του ΠΔ 133/2014 που δίνει παράταση μέχρι το τέλος του χρόνου για την έκδοση άδειας άσκησης επαγγέλματος για όλους όσους είχαν πάρει πτυχίο πρίν το 10/2016 και δεν είχαν βγάλει μέχρι τότε την προβλεπόμενη άδεια.

tropopoiisi NOMOS 4486

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι:

  • δύο φωτογραφίες
  • δύο φωτοτυπίες πτυχίου
  • δύο φωτοτυπιες ταυτότητας
  • Αντίγραφο ποινικού μητρώου (το αναζητά εσωτερικά η υπηρεσία μόνη της)
  • Παράβολο χαρτοσήμου από ΔΟΥ 29,35 ΕΥΡΩ 
  • Παράβολο δημοσίου ταμείου 7,63 ΕΥΡΩ.

Μπορείτε να βρείτε το ΦΕΚ εδώ

EDDE

 

Κατατέθηκε στη Βουλή το Νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.

Σε αυτό μετά από παρέμβαση της ΕΔΔΕ υπάρχει προσθήκη για τη στελέχωση των Κέντρων Υγείας με Διαιτολόγους Διατροφολόγους

Επιπλέον υπάρχει τροποποίηση του ΠΔ 133/2014 που προβλέπει την ΠΑΡΑΤΑΣΗ προθεσμίας έκδοσης άδειας άσκησης επαγγέλματος για όσους ασκούσαν το επάγγελμα του Διαιτολόγου Διατροφολόγου μέχρι 31/12/207.

Παρακαλούνται όλοι οι συνάδελφοι που είναι σε εκκρεμότητα μετά την ψήφιση και δημοσίευση του Νομοσχεδίου να προχωρήσουν ΑΜΕΣΑ σε όλες τις προβλεπόμενες ενέργειες!

Το κείμενο του νομοσχεδίου μπορείτε να το βρείτε εδώ.

Η αναφορά στους διαιτολόγους για τα Κέντρα Υγείας είναι στη σελίδα 6

Η τροποποίηση του ΠΔ 133/2014 είναι στη σελίδα 43

efad logo

Assessing the economic costs of unhealthy diets and low physical activity

Please find below the link to the study published on 26 June 2017 on the economics of prevention: Δείτε την μελέτη εδώ

postdoc

Postdoc position at University of California Davis

Please see attached an opportunity as a postdoc / research coordinator with the University of California Davis for a new project in Malawi to start this summer.

Βρείτε την ανακοίνωση εδώ

WEBINAR

Pauline Douglas and Joan Gandy about Water – the forgotten nutrient.

EDDE

Το ΔΣ μετά την εκπομπή ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ με παρουσιαστή τον κο Φουρθιώτη στο κανάλι Ε, προχώρησε σε εξώδικη διαμαρτυρία. Το εξώδικο μπορείτε να το διαβάσετε παρακάτω:

ΕΞΩΔΙΚΟ ΠΡΟΣ ΕΨΙΛΟΝ Page 1

ΕΞΩΔΙΚΟ ΠΡΟΣ ΕΨΙΛΟΝ Page 2

ΕΞΩΔΙΚΟ ΠΡΟΣ ΕΨΙΛΟΝ Page 3

ΕΞΩΔΙΚΟ ΠΡΟΣ ΕΨΙΛΟΝ Page 4

ΕΞΩΔΙΚΟ ΠΡΟΣ ΕΨΙΛΟΝ Page 5

Και η απάντηση του καναλιού Ε

απαντηση εψιλον φουρθιώτη 1

απαντηση εψιλον φουρθιώτη 2

pos

 

Το ΔΣ της ΕΔΔΕ πραγματοποίησε έρευνα αγοράς για την προμήθεια POS συσκευών. 

Υπάρχουν 2 προτάσεις από τραπεζικά πιστωτικά ιδρύματα (Εθνική και Πειραιώς) τις προτάσεις τους τις οποίες μπορείτε να δείτε παρακάτω:

ΕΘΝΙΚΗ (Προσφορά - Δικαιολογητικά)

ΠΕΙΡΑΙΩΣ (Προσφορά - Δικαιολογητικά)

Επίσης υπάρχει προσφορά για προμήθεια POS και από ιδιωτική εταιρεία την οποία μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Πέρα από την διαδικασία των προσφορών προχωρήσαμε και σε έρευνα αγοράς ΣΕ ΟΛΑ τα τραπεζικά πιστωτικά ιδρύματα και συγκεντρωτικά οι προσφορές που λάβαμε αναγράφονται στον πίνακα που μπορείτε να δείτε εδώ.

Σας προτείνουμε να προχωρήσετε σε προμήθεια συσκευών POS επιλέγοντας μία από τις παραπάνω Τράπεζες. ΣΕ ΚΑΘΕ περίπτωση όμως θα σας προτείναμε να επιλέξετε την συνεργασία με όποιο τραπεζικό ίδρυμα σας παρέχει καλύτερη προσφορά με βάση την υπάρχουσα συνεργασία που ήδη έχετε και που μπορεί να σας οδηγήσει σε καλύτερους όρους προμήθειας.

 

EDDE

Το ΔΣ της ΕΔΔΕ τοποθετήθηκε στην Ανοικτή Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Μεταρρύθμιση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας».
 

Το ΔΣ της ΕΔΔΕ θεωρεί θετική την πρόθεση του Υπουργείου Υγείας για μεγαλύτερη αποκέντρωση του συστήματος ΠΦΥ. Θεωρεί όμως αρνητική τη θέση του Υπ. Υγείας στα ζητήματα που αφορούν το κλάδο των Διαιτολόγων Διατροφολόγων μέσα στο χώρο της ΠΦΥ. Δυστυχώς αν και η πρόθεση του προτεινόμενου σχεδίου νόμου σαν βασικό άξονα έχει την αποκέντρωση των λειτουργιών και την αποσυμφόρηση των λειτουργιών των νοσοκομείων, στα ζητήματα που αφορούν τους Διαιτολόγους Διατροφολόγους, υπάρχει μια μεγάλη και πολύπλευρη οπισθοδρόμηση σε πολλά επίπεδα.

Ενδεικτικά αναφέρουμε τα παρακάτω:

  1. Μη αναφορά της ειδικότητας των Διαιτολόγων Διατροφολόγων σε κανένα σημείο του σχεδίου νόμου. (Τ.Ομ.Υ , Κ.Υ κλπ) σε αντίθεση με την αναφορά άλλων ειδικοτήτων (μαίες, νοσηλευτές, φυσιοθεραπευτές, κοινωνικοί λειτουργοί, επισκέπτες υγείας).
  2. Μη εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας που αφορά την άσκηση του επαγγέλματος των Διαιτολόγων Διατροφολόγων (εκχώρηση αρμοδιοτήτων αναφορικά με την παιδική παχυσαρκία και τις διατροφικές διαταραχές αποκλειστικά σε γιατρούς).
  3. Μη πρόβλεψη θέσεων Διαιτολόγων Διατροφολόγων σε κάθε βαθμίδα ΠΦΥ (σε αντίθεση με το παλαιότερο νομικό πλαίσιο λειτουργίας των ΚΥ)

Εισαγωγικά της τοποθέτησης μας (θα υπάρχει τοποθέτηση και σε κάθε άρθρο)

Ο μεγαλύτερος αριθμός των Διαιτολόγων Διατροφολόγων του ΕΣΥ βρίσκεται μέσα στα δημόσια νοσοκομεία. Όμως ο αριθμός τους είναι σημαντικά μικρότερος από τις πραγματικές ανάγκες του συστήματος υγείας. Οι οργανικές θέσεις είναι σε μεγάλο ποσοστό κενές και ο αριθμός αναπλήρωσης των συνταξιούχων είναι τραγικός (μόλις 3 θέσεις προκηρύχτηκαν την τελευταία τριετία).

Οι απασχολούμενοι στα Δημόσια Νοσοκομεία Διαιτολόγοι Διατροφολόγοι είναι επιφορτισμένοι, παράλληλα με τα κλινικά τους καθήκοντα και με αυξημένα διοικητικά καθήκοντα αλλά και με ένα πλήθος άλλων ευθυνών (εξωτερικά ιατρεία, επιτροπές προδιαγραφών κλπ).

Η φιλοσοφία του παρόντος σχεδίου νόμου μπορεί να οδηγήσει σε ουσιαστική αποσυμφόρηση της λειτουργίας των νοσοκομείων μεταφέροντας υπηρεσίες εξωνοσοκομειακής και εξειδικευμένης διαιτολογικής φροντίδας στα ΚΥ.

Σύμφωνα με τελευταία ερευνητικά δεδομένα στην Ελλάδα υπάρχουν 3.500.000 πάσχοντες από υπερχοληστερολαιμία, 2.500.000 πάσχοντες από υπέρταση, 2.000.000 πάσχοντες από παχυσαρκία, 800.000 Έλληνες → Σακχαρώδη Διαβήτη ΙΙ μεταξύ άλλων χρόνιων νοσημάτων που χρήζουν διαιτητικής υποστήριξης.
(Δεδομένα που θα παρουσιαασουμε στο υπουργείο σε μια μελέτη που έχει συνταχθεί από το σωματείο μας.)
Είναι προφανές ότι η εξυπηρέτηση όλων αυτών των περιστατικών δεν μπορεί να γίνει από τους νοσοκομειακούς διαιτολόγους.

Παράλληλα υπάρχει ένα πλήθος επιστημονικών δεδομένων σε Παγκόσμιο επίπεδο που δείχνει ότι:

  • Η επαρκής διατροφική υποστήριξη των ασθενών μειώνει σημαντικά το χρόνο και το κόστος νοσηλείας
  • Η διατροφική εκπαίδευση και ενημέρωση του πληθυσμού, μειώνει σημαντικά τον επιπολασμό των παραπάνω παθολογικών καταστάσεων.
  • Μέσα από τη ΠΦΥ με τη συμμετοχή του Διαιτολόγου Διατροφολόγου υπάρχει μακροπρόθεσμα σημαντικό όφελος του ΕΣΥ σε οικονομικό επίπεδο (μείωση φαρμακευτικής δαπάνης- κόστος εξετάσεων), σε επίπεδο πόρων (μείωση της συνταγογράφησης), σε επίπεδο δομών (μικρότερος αριθμός περιστατικών που πρέπει να εξυπηρετηθούν στα νοσοκομεία). Αξίζει να σημειωθεί ότι μελέτες ανά τον κόσμο έχουν δείξει ότι η υπερβαρότητα αυξάνει το κατά άτομο ετήσιο κόστος για τα δημόσια ταμεία κατά 23%, η πρώτου βαθμού παχυσαρκία κατά 29% και η δευτέρου βαθμού κατά 34% (Mora και συν., Eur J Health Econ, 2015). Ενώ στις ΗΠΑ το ετήσιο κόστος ανά άτομο αυξάνεται κατά 202 δολάρια για κάθε αύξηση μίας μονάδας δείκτη μάζας σώματος (περίπου για κάθε 2-3 κιλά για το μέσο άνθρωπο) πάνω από 25 kg/m2.(Wang και συν. J Occup Environ Med, 2006 (Αναλυτικότερα δεδομένα θα υπάρχουν στην προαναφερθείσα μελέτη).

Με γνώμονα όλα τα παραπάνω η ανάγκη για εκσυγχρονισμό είναι απαραίτητη καθώς επίσης με τη συμμετοχή των διαιτολόγων, στην παρούσα μεταρρύθμιση, θα εξασφαλιστεί όχι μόνο η καλύτερη πρόληψη αλλά και ποιοτικότερες και αποτελεσματικότερες παροχές υγείας. Το όφελος για το σύστημα υγείας σύμφωνα με τα ερευνητικά δεδομένα και την εμπειρία από το εξωτερικό είναι δεδομένο ότι θα είναι πολλαπλάσιο του κόστους

Αναλυτικότερα οι θέσεις μας για το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου.

Άρθρο 01 – Γενικές Αρχές Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας

Προσθήκη στην παρ. 2 ιγ) την διατροφική υποστήριξη και παροχή διαιτολογικών και διατροφικών υπηρεσιών, ατόμων με χρόνιες παθήσεις που δεν χρειάζονται νοσηλεία.

Άρθρο 02 – Ορισμοί

Στην παρ. 1 να αναφέρεται στην Ομάδα Υγείας και ο διαιτολόγος (στη βάση της διεπιστημονικής συνεργασίας και της ολοκληρωμένης αντιμετώπισης παθολογικών καταστάσεων). Ας μην ξεχνάμε ότι ήδη έχει θεσμοθετηθεί στα νοσοκομεία η ύπαρξη Ομάδας Υποστήριξης Θρέψης με βάση το Ν.4052/2012-άρθρου 134 (“Δημιουργία Τμημάτων Κλινικής Διατροφής”) και την ΥΑ Α3α/οικ.6021/2016 (ΦΕΚ 301/Β/15-02-2016) με τίτλο “Καθορισμός όρων και προϋποθέσεων λειτουργίας Τμημάτων Κλινικής Διατροφής και Συμβουλευτικών Γραφείων Διατροφής των Νοσοκομείων του ΕΣΥ”.

Άρθρο 04 – Το.Μ.Υ.

Προσθήκη στην παρ. 1 του Διαιτολόγου Διατροφολόγου
Προσθήκη στην παρ. 2
ιγ) τη διατροφική παρέμβαση και την υποστήριξη της λειτουργίας των Κοινωνικών Δομών σε τοπικό Επίπεδο (Δημοτικοί Παιδικοί σταθμοί, ΚΑΠΗ), την παρακολούθηση της υγείας ειδικών κατηγοριών πληθυσμού και τη κοινωνική υποστήριξη ατόμων με χαμηλό οικογενειακό εισόδημα και πρόβλημα διαβίωσης.
Ειδικότερα για τους παιδικούς σταθμούς και τα νηπιαγωγεία υπάρχει σημαντικό νομοθετικό κενό αναφορικά με τη σωστή σίτιση και εκπαίδευση των παιδιών και των γονέων στις αρχές της υγιεινής διατροφής μιας και δεν προβλέπεται εξειδικευμένο προσωπικό (Διαιτολόγοι Διατροφολόγοι).
Κρίνουμε απαραίτητη την ένταξη των Διαιτολόγων Διατροφολόγων στα Το.Μ.Υ. για την διατροφική παρέμβαση σε σε ειδικές κατηγορίες πληθυσμού (άτομα τρίτης ηλικίας, άτομα με ειδικές ανάγκες) αλλά και την κοινωνική υποστήριξη ατόμων με χαμηλό οικογενειακό εισόδημα και πρόβλημα διαβίωσης.
Σχετικά με το ζήτημα της στελέχωσης των Παιδικών Σταθμών έχουμε ολοκληρωμένη τοποθέτηση η οποία σύντομα θα κατατεθεί.

Άρθρο 05 – Κέντρα Υγείας

Προσθήκη στην παρ. 1
ια) εξειδικευμένης διαιτολογικής υποστήριξης σε άτομα με χρόνιες παθήσεις που δεν χρειάζονται νοσηλεία.

Άρθρο 06 – Στελέχωση Κέντρων Υγείας

Προσθήκη την παρ. 1β… Διαιτολόγο Διατροφολόγο
Προσθήκη στη παράγραφό 2
Διαιτολόγο Διατροφολόγο ΠΕ-ΤΕ κάτοχο άδειας ασκήσεως επαγγέλματος

Άρθρο 08 – Κέντρα Ειδικής Φροντίδας

Προσθήκη στην παρ. 1
…κέντρων αντιμετώπισης παχυσαρκίας, κέντρο εκπαίδευσης Σ.Δ..
Η δημιουργία σε τοπικό επίπεδο κέντρων παχυσαρκίας είναι κομβικής σημασίας για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας που αποτελεί βασική παράμετρο ανάπτυξης μιας σειράς μακροχρόνιων παθήσεων. Η πρόληψη σε διατροφικό επίπεδο έχει ένα θετικό αντίκτυπο μακροοικονομικά στο κόστος νοσηλείας και φροντίδας.
Παράλληλα η αύξηση συχνότητας εμφάνισης ΣΔ στον Ελληνικό πληθυσμό απαιτεί συγκρότηση διεπιστημονικών ομάδων σε τοπικό επίπεδο. Και αυτό γιατί οι ασθενείς με ΣΔ δεν χρειάζονται νοσηλεία ή παρουσία σε νοσοκομείο για την εργαστηριακή και διατροφική τους παρακολούθηση.

Άρθρο 09 – Οικογενειακός γιατρός

Στην παρ. 4 η προσθήκη και του διαιτολόγου.

Άρθρο 11 – Ομάδα Υγείας

Προσθήκη στη παράγραφο 3
στ) Στο πλαίσιο των επιστημονικών αρμοδιοτήτων του, ο Διαιτολόγος-Διατροφολόγος οφείλει ιδίως να:
στα) υλοποιεί δράσεις προαγωγής υγείας,
1) συμμετέχει στη χάραξη πολιτικών υγείας,
2) σχεδιάζει και υλοποιεί προγράμματα αγωγής και προαγωγής υγείας,
3) παρέχει συμβουλευτική υποστήριξη σε παιδιά, εφήβους και γονείς ιδίως σε θέματα διατροφικής αγωγής, διατροφικών διαταραχών και αντιμετώπισης της παχυσαρκίας
4) υποστηρίζει τις μητέρες σε θέματα θηλασμού και σίτισης του βρέφους,
5)συνεργάζεται μαζί με τον Παιδίατρο για την σωστή παρακολούθηση της ανάπτυξης των παιδιών και συμπληρώνει στο Βιβλιάριο Υγείας Παιδιού.
6)υποστηρίζει τη λειτουργία δομών σε τοπικό επίπεδο (κατάρτιση και παρακολούθηση προγραμμάτων διατροφής σε Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς)
7)συνεργάζεται με τις Κοινωνικές Υπηρεσίες για την υποστήριξη οικονομικά ευπαθών ατόμων και ομάδωνΤο παραπάνω προϋποθέτει τροποποίηση των σχετικών διατάξεων του νόμου 4461/2017 άρθρο 106 παράγραφος 3 με τη προσθήκη
ια) Διαιτολόγος Διατροφολόγος ΠΕ
ιβ) Διαιτολόγος Διατροφολόγος ΤΕ

Ας μην ξεχνάμε ότι ήδη έχει θεσμοθετηθεί στα νοσοκομεία η ύπαρξη Ομάδας Υποστήριξης Θρέψης με βάση το Ν.4052/2012-άρθρου 134 (“Δημιουργία Τμημάτων Κλινικής Διατροφής”) και την ΥΑ Α3α/οικ.6021/2016 (ΦΕΚ 301/Β/15-02-2016) με τίτλο “Καθορισμός όρων και προϋποθέσεων λειτουργίας Τμημάτων Κλινικής Διατροφής και Συμβουλευτικών Γραφείων Διατροφής των Νοσοκομείων του ΕΣΥ”.

Άρθρο 12 – Αναβάθμιση της μαιευτικής φροντίδας στην Π.Φ.Υ.

Προσθήκη στη παράγραφο 2 στο εδάφιο γα) …και σε συνεργασία με τον Διαιτολόγο Διατροφολόγο
Προσθήκη στη παράγραφο 2 στο εδάφιο γβ) …και σε συνεργασία με τον Διαιτολόγο Διατροφολόγο
Προσθήκη στη παράγραφο 2 στο εδάφιο γδ) …και σε συνεργασία με τον Διαιτολόγο Διατροφολόγο
Είναι σημαντική η συμμετοχή του Διαιτολόγου Διατροφολόγου στην υποστήριξη της κύησης, του μητρικού θηλασμού και της διατροφικής εξοικείωσης μεταναστών και προσφύγων με την Ελληνική διατροφική πραγματικότητα.Επίσης προτείνουμε το δίκτυο μαιών σε τοπικό ή ευρύτερο επίπεδο να αποκτήσει και εκπαιδευτικό χαρακτήρα και να δίνει πιστοποίηση ειδικών μητρικού θηλασμού.

Άρθρο 13 – Επισκέπτες Υγείας

Να προστεθεί στα καθήκοντα:
Συνεργασία με το Διαιτολόγο Διατροφολόγο και την Ομάδα Υγείας για θέματα Διατροφικών Διαταραχών.

Άρθρο 18 – Ατομικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας

Θεωρούμε ότι ο Α.Η.Φ.Υ. θα πρέπει να περιέχει και έντυπο διατροφικής αξιολόγησης (διατροφικό ιστορικό) και στοιχεία για τη διατροφική παρέμβαση που πραγματοποιήθηκε (διαιτολόγιο, συνταγογράφηση ειδικών σκευασμάτων διατροφής). Χωρίς αυτό δεν είναι δυνατή η παρακολούθηση ενός ασθενή που έχει λάβει Διατολογικές υπηρεσίες από ένα Νοσοκομείο.

Άρθρο 19– Ηλεκτρονικές εφαρμογές Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και Μητρώο Χρηστών

Στην παρ. 2 η προσθήκη στο μητρώο χρηστών και του διαιτολόγου.

Σελίδα 4 από 18

Επικοινωνία

til τηλ: 2109966896

fax φαξ: 2111830565

email info@ed-de.gr

map  Λεβιδίου 23

       Αθήνα 10442

       Ελλάδα

ΔΣ ΕΔΔΕ

Πρόεδρος: Κανελλάκης Σπυρίδων

Αντιπρόεδρος: Δημοσθενόπουλος Χάρης

Γραμματέας: Τσιρώνης Βασιλης

Ταμίας: Τσιούδας Θανάσης

Μέλη:

Μανωλαράκης Μανώλης
Υδραίος Γιάννης
Ζουμπανέας Ευάγγελος

Συνδεθείτε μαζί μας

Κοινωνικά δίκτυα

facebookFacebook

twitterTwitter

youtubeYoutube 

Σύνδεση

Δεν είναι δυνατή η σύνδεαση